nikah lagih ?? so loh gitu what ???
jampena jang sakuringeun mah ulah sa-turut2na mun acan bisa (?)
amun tea mah sieun loba nu tuturut munding, ah.. pan cenah geus mimiti rek "cerdas" urang RI teh.
najan pigur publik, can tangtu bisa ngenyedkeun paniatan jalma loba sangkan biluk sagemblengna.
salasahiji dawuhan gus dur : ulah ditumanan "mengkultuskan" jelema. nahdiyin anu sakitu anutna ka gus dur oge lebah dieu mah rada kaleked. ongkoh ngestokeun tapi teu diturut. keun we, encan sigana mah. ngaranna ge masih keneh "dalam proses pembelajaran"
eta kayakinan kuring. anu masih keneh ditungtungan ku meureun.
=======================
rame padungdengan, di sakola di kantor di sisi jalan di bangbarung di warung kopi di kantor di dunya maya. aya nu tarik nu heuras nu peureus nu datar nu apilain nu kumakarep.
aya pairan ti evalitacantik1@... dina milis US :
Rasullullah, bojona salapan.
Rasullullah bojona bervariasi, ti nu anom pisan (benten sareng anjeuna oge 40 tahun langkung) dugi ka nini-nini (sepuh pisan), ti ngawitan anu benghar pisan dugi ka anu miskin pisan.
Rasullullah menikahi gadis dan janda. Rasullullah menikahi wanita secara sah memenuhi semua syarat nikah menurut islam, hiji bojo Rasullullah anu ditikah tanpa wali, tindakan Rasullullah pasti di Ridhai Allah. Kujalaran kitu dina kondisi anu teu normal menikahi istri tanpa wali aya dasarna.
Istri Rasullulah gareulis, malih bojo Rasullulah anu mantan istri putra angkatna geulisna kaliwat saking, istilahnamah bentangna jaman harita.
Teu acan aya riwayat anu ngagammbarkeun yen Rasullullah ngawayuh ka istri anu goreng patut, gembrot, suwing, pinjed, pecak, kudis, kurap, bodo, tolol, panyakitan jsb.
Rasullullah istrina salapan, tapi umatna teu kenging salapan, maksimum opat, eta anu diijinkeun ku Allah, eta ketentuanana.
Mangga uningaan dina ayat : An-nissa ayat 3 anu tarjamahna dihandap ieu:
Dan jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil terhadap (hak-hak) perempuan yatim (bilamana kamu mengawininya), maka kawinilah wanita-wanita (lain) yang kamu senangi: dua, tiga atau empat. Kemudian jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil, maka (kawinilah) seorang saja, atau budak-budak yang kamu miliki. Yang demikian itu adalah lebih dekat kepada tidak berbuat aniaya.
Mangga uningaan deui, sakali deui, sing eces, aya kata "dua, tiga dan empat". Kunaon heunteu nganggo kata "satu,dua,tiga dan empat".
Aya kata "adil", kumaha ngalarapkeunana atanapi mraktekeunana ?
Ieu kata adil teh berat, upami teu tiasa ngawujudkeunana tiasa janten jalan ka naraka ka kulawarga, tapi konci adil justru diwujudkeun ku istri-istrina, upami istri-istrina nampi, iklas, rido, runtut raut, silih asah, silih asih, silih rojong sasamana (istri kahiji, kadua, katilu, kaopat), tah ieu salah sahiji wujud adil. Mung istri anu soleha anu tiasa kieu, istri ahli surga. Tangtos wae teu gampil milarian istri ahli surga, komo deui mendidik istri-istri tiasa dugi ka sapertos kieu, kusabab kitu mung pameget anu pilihan anu tiasa ngawayuh tur nyandak kulawargana tiasa sakinah, istri-istrina iklas rido, putra-putra kaurus (balageur)
Conto teu adil kieu, hiji pamaget nikah deui ka istri kadua, istrina anu pertama nyuhunkeun dipirak sabab teu rido didua, cua/ijid ninggali salaki oge, alim digauli. Tah upami kapalay istri pertamana teu ditedunan, eta pameget teh aniaya, teu adil, komo upami masih istri pertamana digaulimah, padahal istri pertama tos teu suka deui, tah ieu malih janten nambihan dosa kaduanana, sabab istrina kedah tetap ngalayanan bari teu rido sabab kabeungkeut ku kawajiban, tah didieu pamaget oge kedah ngartos, ieu anu disebat teu adil teh, komo upami istri pertamana nu nyuhunkeun dipirak tetap teu dipirak digangayong namina, teu dinafkahi lahir bathin, ieu teh janten kalebet zolim, dipastikeun carogena ahli naraka.
Conto deui. Upami pameget ujug-ujug mirak istrina tanpa kesalahan nanaon, teras nikah deui kanu sanes, ieu oge sikap teu adil, naraka bagianana.
Teu aya persyaratan istri pertama kedah satuju heula upami carogena nikah deui. Kitu oge istri kadua, janten upami bade nikah deuimah der, wae. Janten upami aya pameget tos mikir bolak-balik dugi ka tahunan malih diskusi sareng istri pertama untuk mengambil istri kedua, kalebet sae eta keluarga teh.
Di islam urusan rumah tanggateh urusan terbatas atanapi ahlul bait (anu sabundereun dilingkungan rumah), kusabab kitu orang luar mah teu kenging ulu biung. Komo dugi ka nyarios teu satuju si A nikah ka si B bari jeung teu aya hubungan anak bapa komo teu dulur teu baraya baraya acanmah, teu aya ajaranana dina islam hiji umat kedah ulubiung urusan rumah tangga umat lain.
Upami aya jalmi ngaku muslim teras nyarios “Tidak setuju Poligami” etateh harosna teu ngartos agama islam, etateh mengingkari ketentuan Allah, naon hukuman jalmi ingkar, mangga we diemut. Komo upami nu nyariosna ngangken ulamamah, hartosna eta ulama sama sekali teu faham. Manusia teu aya hak mengingkari ayat-ayat anu diturunkeun ku Allah.
Tapi upami aya orang muslimin menyatakan “Saya tak ingin memiliki istri lebih dari satu” atau “saya tak ingin menikah”, atuh upami aya muslimah “Saya tak ingin dimadu dan memilih dicerai” etamah kenging dan hakna.
Teu gampil milarian istri anu soleha, tapi langkung sesah milarian madu anu soleha, tapi gampil pisan milarian racun, contona racun nyaeta membiarkan suami (meumpeun carang atau pura-pura nggak tahu) kemana saja mengambil wanitauntuk digauli tanpanikah (just for fun) atanapi ka PSK (supaya murah karena biayanya hanya sekali pakai dan ganti-ganti bisa pilih kelir acak corak), tah nu kieu racunteh sabab sami we sareng membiarkan caroge/salaki/ tigebrus kada durukan nu panas anu namina naraka, ieu anu namina teu bogoh teu nyaah ka salaki.
Abdimah sok ngadu’a mudah-mudahan rumah tangga teh sing sakinah, mudahan-mudahan upami dikedahkeun gaduh maduteh sing langkung soleha ti abdi, ulah aya madu anu janten racun.
Ulah diperpanjang kana pertanyaan “Kenapa wanita tak boleh bersuami lebih dari satu” sabab moal aya jawabanana, anggap we buktos yen kanyaahna Gusti Allah ka kaum wanita supados heunteu nambihan ka pusing.
==================================
heueuh kitu. lamun uing kawin (deui), naha bet maneh nu milu riweuh ?